Fler använder adblock - Nätmarknadsföring tappar mark | Exponera.nu
  • No products in the cart.
  • No products in the cart.
Image Alt

Fler använder adblock – Nätmarknadsföring tappar mark

Fler använder adblock - Nätmarknadsföring tappar mark 1

Fler använder adblock – Nätmarknadsföring tappar mark

Den ständiga diskussionen angående vad reklamköpare egentligen får för pengarna, tog nyligen en ny vändning då erkända GlobalWebIndex släppte en ny rapport. Den påvisar att allt fler internetanvändare installerar så kallade ad-blockers och att det nu globalt är omkring 50 % av användarna som använder applikationer för att slippa se digital reklam. För att göra det än värre så är det den mer köpstarka delen av populationen som i högst utsträckning väljer att inte se oönskad reklam.

Så är det det då dött att marknadsföra sig digitalt eller kommer det att dö ut?
Det enkla svaret är NEJ, man måste bara få till en sund balans och inte välja det ena eller det andra. Man måste kombinera det gamla med det nya. Medan traditionella printing houses och andra inom fysisk reklam gnuggar händerna till de nya rapporterna som visar på motgångar för digital marknadsföring, så tänker vi på Exponera.nu annorlunda. Det är alldeles uppenbart att ösa ut pop-ups över internet inte kommer att vara framtiden för att nå ut till sin marknad. Det måste till andra medel och ett nytt tänk. Många har nu lite panik för att trafiken minskar och att synligheten på internet minskar, internets genväg har blivit ett hot mot försäljningen och tillväxten. Men det går att råda bot på.

Skapa kampanjer och koncept som korrelerar
Här är tricket! Den bästa marknadsföringen exponeras mot den potentiella köparen från flera håll. Då bygger man ett varumärke som sätter sig i både det medvetna och omedvetna. På internet har man någon sekund på sig att fånga uppmärksamheten, men om det är kombinerat med fysisk reklam så ökar chansen väsentligt att det leder till ett avslut.

Få ut ditt varumärke till kunderna och var kreativ
Det är ingen tillfällighet att exempelvis Coca Cola tryckt ut reklam till konsumenterna i över ett sekel och anspelar på högtider och andra känslor. Samma teknik använder exempelvis ICA med fokus på högtider och världshändelser. Det här kan du också göra, men se till att du sänder samma budskap i internetreklam som i din fysiska reklam.
Att sätta ditt varumärke i bakhuvudet på potentiella kunder tar längre tid och är en lång process, men det är värt mödan för det ger din digitala marknadsföring mycket mer tyngd sen. Traditionella tekniker som att skicka en penna med tryck vid leverans av produkter funkar fortfarande utmärkt, även visitkort är bra för att få återkommande kunder. Nyckelband med tryck är en storsäljare hos Exponera.nu för tillfället och syftet är att skicka ut med order. Det mest innovativa förra veckan var en frisör som ger en T-shirt med tryck till sina nyklippta kunder.

Möjligheterna är näst intill oräkneliga och vi på Exponera.nu har en innovationsförmåga utöver det vanliga.

Ring oss på 08-425 191 70 eller skicka ett mejl till info@exponera.nu så diskuterar vi hur vi kan hjälpa just ditt företag att synas och skaffa fler återkommande kunder.

Beachflagga
Oooh
20 % Rabatt
Nästa Gång!
5 % Rabatt
Ring Oss
Gratis Design
Nope
10 % Rabatt
Tyvärr
Gratis Frakt
Så nära!
Snurra Lyckohjulet för chans att vinna pris!
Minska kostnaden för exponeringen i sommar. Dra igång hjulet för chansen till fina priser!
Enkla spelregler:
  • 1 adress genererar 1 spin
  • Samma adress kan inte anges 2 gånger, du har säkert fler?
  • Rabatten läggs till automatiskt i kassan eller så kan du använda rabattkoden som skickas till din mail"